VRC JO11-2 tegen JO11-1

23 Sep 2016 | JO11-1, Pupillen

De tweede competitiewedstrijd was een uitwedstrijd bij VRC in Veenendaal. Normaal zijn we gewend om ‘s-morgens te voetballen, maar deze keer pas in de middag om 13.30 uur. We moesten op gras spelen, toch wel even wennen voor onze jongens.

Het begin van de wedstrijd was voor VRC. Liam moest een aantal reddingen verrichten zodat we niet met 1 -0 achter kwamen te staan. Na een minuut of 10 kwamen wij beter in de wedstrijd. Toontje, Jason en Wessel kregen wat kansjes, maar de precisie ontbrak . Verder ging het verdedigen goed nu. Bram, Rens en Merijn konden goed opbouwen en zo kwamen we ook op een 0-1 voorsprong door Toontje.

Na de rust ging SVF goed verder. We waren beter dan VRC ondanks dat ze fysiek sterker zijn dan SVF, maar onze jongens zijn wel gegroeid inmiddels door goed met elkaar te voetballen. De beloning komt ook tien minuten na de rust. Vanaf links gaat Lucha naar voren. Hij geeft een voorzet en die komt tussen Koen en twee verdedigers van VRC. Koen zet goed door en schiet van dichtbij hard de 0 -2 binnen. Pot gewonnen dachten we. Maar onze jongens werden moe en VRC kreeg weer wat kansjes.

Acht minuten voor tijd werd het 1-2 nadat een speler alleen op Liam af ging en makkelijk kon scoren. Twee minuten later werd het zelfs 2-2 na een counter van VRC. Best wel een domper! Kort daarna fluit de scheidsrechter voor het einde al hadden er nog wel vier minuten gespeeld moeten worden.

We zijn als trainers toch wel trots op het resultaat. Goed voetbal en veel inzet. Erg leuk om naar te kijken!

Groetjes

René de Jong