Voorhoede Dames trefzeker tegen MSV’19

27 Sep 2016 | Senioren, SVF VR1

Complete voorhoede van Dames SVF trefzeker tegen MSV ´19

Een prachtige herfstdag in Montfoort, wederom met 16 spelers en onze geblesseerde Debbie waren wij te gast bij MSV ´19 die 1 punt minder hadden voor de wedstrijd. Zij hadden 1 wedstrijd gewonnen met 5-0 en eentje verloren met 0-1. Dus lastig te beoordelen vooraf.

Een prachtige tribune, met kleedkamers daaronder grenzend aan het kunstgras veld. Door de meegebrachte muziekbox van onze dames knetterde een keiharde beat, Montfoort had al snel door dat de ‘poesjes’ in town waren!

Vandaag misten we naast Debbie ook Laura, Simone en Sharuska. Onze newsters Louise en Suus waren nog niet speelgerechtigd…. In deze fase hinken we op 2 gedachten, nog een aantal speelsters erbij en een 2e team vormen, of gewoon goede afspraken maken over de logistiek…?!? Mocht je nog twijfelen om bij SVF te komen voetballen en je bent tenminste 15 jaar…. Neem dan beslist contact met leider Hans de Ligt of een van de SVF dames op!

16 dames op het formulier, dus ook een logistieke uitdaging. Vorige wedstrijd was mede door het vele wisselen erg onrustig, dus vandaag probeerden we een nieuwe tactiek. Na 30 minuten 5 wissels in 1x en na 60 minuten nogmaals. Behalve keeper Patricia zou iedereen daardoor precies een uur spelen en vol gas kunnen gaan.

De eerste helft ging behoorlijk gelijk op, veel kansen voor SVF, maar te weinig kracht in de afronding. Met wind tegen kregen we ook nog wat schoten op onze goal en een bijzondere vrije trap tegen wegens ‘2-man’. Behalve deze miskleun floot de scheidsrechter een uitstekende partij en liet zich niet opjutten door een halve tribune olijke jongemannen, die perfecte slidings van Annick en bodychecks van Maaike, Romy en Suus niet helemaal op waarde konden beoordelen. Dan na 30 minuten dus een ‘blik’ nieuwe spelers, 5 erin en 5 eruit. Toch weer wat rommelig tot aan de rust, die we met 0-0 ingingen. Met de 5 speelsters die in de 60e minuut gewisseld zouden worden nog een flinke peptalk gehouden, speel je een kwartier helemaal leeg en laten we de boel met wind mee, vast zetten.

Deze tactiek bleek volledig te werken, MSV kwam niet meer van de eigen helft en Melissa die de klok langs het veld goed in de gaten hield, gooide alle frustratie van de vorige doelpogingen in de strijd en schoot voortreffelijk in de verre hoek hoog en onhoudbaar in! Wat een ontlading, zo verdiend voor haar en natuurlijk de ploeg. Notabene voortgekomen uit een corner! Vanaf dat moment, zag je dat het niet meer mis kon, onze nieuwe lichting stond te trappelen om de klus af te maken, rechtsbuiten Kirsty en linksbuiten Charonna, maakten beiden koelbloedig een perfect gegeven dieptebal keurig af. Ook voor Kirsty de eindelijk zo lang verwachte goal, volkomen verdiend en prachtig afgemaakt.

SVF kreeg vleugels en de ene na de andere combinatie vloeide over het veld, de patronen beginnen te ontstaan, de rust in het spel van bijvoorbeeld de net als vorige week uitblinkende Romy is een openbaring om te zien . Kaka, Anouk, Manouk en Patricia, speelden ook een puike pot, maar eigenlijk doe ik al de andere tekort door hen niet te noemen, dit was een prachtige teamprestatie en dat zal ook de sleutel zijn van de rest van het seizoen, soms even plaats maken ten dienste van het team, maar als je dan speelt, volle bak. Op die manier kan van elke tegenstander gewonnen worden. En zit er misschien nog wel meer in dan de huidige gedeelde 2e plaats….. Ook niet onbelangrijk tenslotte, voor de 3e keer op rij en dus dit hele seizoen de 0 gehouden, chapeau!

Martijn bedankt voor het vlaggen en alle supporters, super dat jullie er ook weer bij waren! Volgende week uit naar Achterveld, pittige tegenstander met 2 doelpunten voor en slechts 1 tegen in 3 wedstrijden.