SVF tegen HVC een terecht gelijkspel

16 Oct 2016 | Senioren, SVF 1

Voor zowel SVF als HVC was het belangrijk om te winnen om de aansluiting met de top weer in beeld te krijgen.

De start was goed van SVF. Spits Mick van de Bildt, die  erg scherp begon, rondde al naar drie minuten een mooie aanval van SVF succesvol af en bracht SVF op voorsprong. (0-1) Het eerste halfuur was SVF de betere ploeg maar verzuimde om dat tot uitdrukking te brengen in een voorsprong.  Zij zette vroeg druk op de bal, zodat HVC moeilijk tot een aanval kon komen. Het laatste kwartier  van de 1e helft liet SVF de teugels wat vieren.  HVC kon hiervan profiteren en wist nog voor de rust de stand op gelijke hoogte te brengen.(1-1) Voordat men ging rusten viel Niels van den Berg nog uit wegens een blessure en Bart van Dijk nam zijn plaats in.

De 2e helft begon SVF nog met een wissel. Nando Koedam was vervangen door Nick Vermeer. De rust had SVF geen goed gedaan. Men zette het spelletje van de laatste vijftien minuten van de 1e helft voort, waardoor HVC gevaarlijker was dan SVF. Steeds was men te laat om op tijd in te grijpen. Gelukkig  was HVC niet scherp genoeg om tot scoren te komen en gaande de wedstrijd leek het erop dat een gelijkspel het hoogst haalbare was.

SVF herstelde het laatste kwartier en er kwamen nog enkele kansjes. De strijdbare Mick van de Bildt kreeg zelfs nog een hele grote kans, maar had de pech dat hij het schot op doel met zijn verkeerde been moest nemen. De bal ging jammerlijk over.

Kijkend  naar de hele wedstrijd was een gelijkspel de juiste verhouding en verandert er niets op de ranglijst wat beide ploegen betreft.

a.s. Zondag is SVF vrij. 30 oktober speelt SVF een thuiswedstrijd tegen KVVA.

Wim Terwint

Fotoalbum volgt z.s.m.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief