SVF JO11-2 tegen Jonathan JO11-7

22 Sep 2016 | JO11-2, Pupillen

Het is zaterdag 17 sept. en we mogen vandaag thuis spelen. Gelukkig is het niet zo warm als de rest van de week en we hebben er zin in.  We hebben met het team nog geen wedstrijd verloren, dus wij zullen van de tegenstander uit Zeist ook wel winnen.

Omdat Jonathan in het groen speelt, doen wij vandaag rode shirts aan. Onze keeper Stijn staat helaas niet in het veld. Hij heeft zijn arm gebroken op een vervelende plek en kan een hele tijd niet keepen. Vorige week heeft Duncan op het doel gestaan en deed dat heel erg goed, vandaag helpt Liam ons mee. Hij hoeft pas later te spelen. Met Thomas en Mika op de reservebank, begint de wedstrijd.

Al snel zien wij dat die spits van hun erg goed is. Hij draagt paarse schoenen en een zonnebril en is overal. Voordat wij er erg in hebben scoort hij binnen 5 minuten 0-1 en na 8 minuten ook de 0-2.
Hé, wat gebeurd hier ? Het team van de tegenstander is best goed !

Dat gaat zo maar niet? Achterin staan Lars, Daniel en Duncan op. Ze doen er even een stapje bij en als snel hebben zij de tegenstander onder controle. Een strakke bal van Daniel op Stijn en die neemt de bal snel mee, loopt richting het doel en scoort! 1-2.  5 minuten later lukt het de tegenstander toch om er de 1-3 van te maken. Ok, nog een stapje erbij. Inmiddels zijn Mika en Thomas in het veld gekomen. Mika komt van links en met zijn linker knalt hij hard op het doel.. Helaas hij wordt tegengehouden. Maar dat komt Thomas er aan en in de draai knalt hij hem hard in het doel. Bam, 2-3.

De bal wordt voorgegeven aan onze spits Sam, deze gaat onderuit, maar gelukkig is daar Mika nog en deze schiet de bal in het net. 3-3. Beide teams spelen op dat moment echt heel erg goed. Je ziet dat acties worden gemaakt, er wordt overgespeeld, balletje achter standbeen langs, enz. Gelukkig staat Lars achterin als een muur te verdedigen en als de tegenstander hem toch een keer voorbij komt is er een van zijn maatjes Daniel of Duncan die dan helpen. Wat een teamwork. Voorin klinkt een harde knal, Sam schiet onderkant lat, net niet achter de doellijn. Maar gelukkig komt de bal bij Mika, weer een harde knal dit keer op de paal, wat een pech. De uitstekend fluitende scheidsrechter Roy van der Bildt fluit voor rust. Bij 3-3.

Tweede helft begint. Koen de Haas begint in de spits. Net als Sam verdeelt hij het spel mooi naar de linker en rechter aanvaller en een paar keer komt hij zelf bijna tot scoren. Helaas duikt de keeper de ballen eruit. Zoals het altijd gaat als je als team niet scoort, scoort de tegenstander. 3-4. Vanuit achter schiet Duncan met zijn gouden linkervoet strak op het doel van de tegenstander. Net over. Daarna komt Mika en schiet ook net over. Wat is het spannend.

Thomas die steeds vaker zijn actie wint van tegenstander, komt er weer langs, hij kijkt goed en geeft de bal aan Mika die er net iets beter voor staat en het is 4-4. De laatste minuten van de wedstrijd gaan in. Als je de kansen bekijkt zou je zeggen dat wij het net iets meer verdienden om te winnen, maar de tegenstander is ook erg goed aan het voetballen. Eigenlijk is dus een gelijkspel wel zo goed.

Net op het moment dat de supporters van de tegenstander en onze supporters van ons vinden dat gelijkspel de juiste uitslag is, breekt die jongen met de paarse voetbalschoenen en zonnebril nog een keertje half door. Hij schiet van een afstandje keihard op ons doel ennn.. de bal verdwijnt in de rechterbovenhoek van ons doel.. 4-5.

Vanaf dat moment doen wij er alles aan om dit nog recht te trekken in een paar minuten. De ene kans naar de andere gaat er helaas niet in. Zo eindigt de wedstrijd in 4-5 voor Jonnathan.

Hier balen wij wel een beetje van, maar we hebben goed ons best gedaan. Langs de zijlijn horen wij hoe trots onze ouders, opa’s en oma’s zijn op ons. Ze hebben heel erg veel genoten van ons en dat is eigenlijk best leuk om te horen. Ik vind dat wij een leuk team hebben.

Groetjes,
Koen de Haas

Schrijf je in voor de nieuwsbrief