SVF JO09-2 tegen SVL JO09-1

24 Sep 2016 | JO09-2, Pupillen

Vandaag, 24 september,  stond de streekderby thuis tegen SVL JO09-1 op het progamma voor de mannen van SVF JO09-2.

Na een week rust konden we weer lekker voetballen!!
SVF begon met Chiel op het doel, Sem, Ilse en Bart in de verdediging, Guus, Milan op het middenveld en Owen in de aanval. Ondanks de zichtbare spanning op de gezichten begon SVF goed aan wedstrijd. Iedereen stond klaar op zijn positie en we probeerde direct te voetballen richting het doel van SVL. Helaas, was het toch SVL die het eerste doelpunt kon maken nadat de bal met wat geluk terug van de paal kwam bij een speler van SVL. SVL wordt na het doelpunt direct sterker en het krachtsverschil (leeftijd verschil) is dan zichtbaar. Binnen een paar minuten wordt de achterstand groter. Ondanks deze achterstand gaat SVF lekker door met voetballen!!

Echt een compliment voor de kinderen!!

Ze blijven achter de bal aan gaan om te proberen deze naar het doel van SVL te krijgen. Er komen daardoor dan ook kansen voor SVF na goed ingrijpen van Ilse die de bal direct richting Milan schiet. Hij bezorgt de bal bij Owen die probeert met een schot de bal in het doel te schieten maar helaas wordt geblokt. Rust.

Tijdens de pauze neemt iedereen wat te drinken en een stukje appel. Ze merken dat het voetballen steeds beter gaat ☺.

Na wat omzettingen gaat SVF proberen een eerste doelpunt te maken. Milan gaat naar de verdediging samen met Ilse en Sem naar de aanval. Guus en Bart op het middenveld en Owen helpt Sem voorin. SVL begint sterk aan de twee helft het schiet direct op het doel van SVF, gelukkig staat daar Giel die een goede redding heeft. Hij schiet de bal direct naar voren en Sem weet de bal mooi mee te nemen richting het doel van SVL, na een lange dribbel weet hij toch nog te schieten. De bal gaat richting de rechthoek; “doelpunt”!!!

Dit geeft SVF vertrouwen en ze willen er nog een maken. Toch is het SVL die direct antwoord met een tegen doelpunt. Ondanks hard werken van SVF, blijft SVL veel kansen creëren. Opnieuw wordt er op het doel geschoten, maar het is Giel die de bal weet te pakken en hij schiet de bal direct naar voren. Ditmaal naar Owen die helemaal vrij staat en direct richting het doel van SVL kan gaan…
Hij schiet de bal onhoudbaar achter de keeper van SVL, doelpunt!!! Wat een blije gezichten… Dit geeft moed voor de volgende wedstrijd(en).

SVF zal de achterstand niet meer in halen maar het is duidelijk dat onze kinderen steeds beter worden.

Volgende week ontvangen we Roda’46 JO09-7, en proberen we het gewoon weer opnieuw!

Bart den Broeder

svf-jo9-svl-2

Schrijf je in voor de nieuwsbrief