SVF Dames niet te verslaan!

17 Oct 2016 | Dames zondag, SVF VR1

Afgelopen zondag Hooglanderveen uit, een prachtig sportcomplex met een prima veld. Alle ingrediënten voor een mooie wedstrijd met een zeer goed gevulde dug out… Helaas passen er maar 16 dames op het wedstrijdformulier, dus kregen 2 dames wat extra rust, dank voor jullie begrip.

Door de afwezigheid van onze geblesseerde vaste keeper, moesten we het dit keer met veldspelers oplossen, eerste helft keepte Marinde en de tweede helft deed Mariska dat. Ook deze dames dank voor jullie flexibiliteit, ik besefte me zondagavond dat ik het erg getroffen heb met zo´n grote, maar vooral leuke groep meiden, ik geniet er elke week meer van.

De start was rommelig, kwam het door de niet al te beste warming up van sommigen? Of door het inpassen spelers op voor hen nieuwe posities. Met wind en zon tegen, begonnen we in ieder geval slecht, binnen 3 minuten ‘waaide’ een corner van Hooglanderveen er via het achterste van een speelster in ons doel, balen!

Al snel kwam er nog meer strijd en inzet in ons spel, de druk richting Hooglanderveen werd opgevoerd, zij bleken echter over een zeer goede keepster te beschikken. Door ongelukkig terechtkomen, viel Kirsty met een dikke enkel uit en maakte Melissa haar opwachting in de spits. De voorhoede Annick, Melissa en Sharuska, speelde Hooglanderveen een paar keer flink zoek en de beloning was daar, 1-1.

De scheidsrechter was vandaag van plan om eens flink te laten zien dat hij de baas was, helaas viel dat in het nadeel uit van SVF. Zonder in excuses te willen vervallen, waren we het er al snel over eens dat we vandaag tegen 12 man moesten spelen. Ze bestaan helaas nog… de meiden raakten daardoor flink geïrriteerd en het spel werd er alleen maar grimmiger door.

Een terecht gegeven vrije trap aan Hooglanderveen belandde met de wind mee hard op de lat en we haalden opgelucht adem, we kregen de bal in de rebound niet weg en hij werd ongelukkig geraakt zodat Marinde in een reflex haar voet er nog achter kreeg, maar een alerte speelster van Hooglanderveen tikte ‘lucky goal’ nummer 2 in. Ook nummer 3, van richting veranderd schot, kwam buiten het bereik van Marinde.
Inmiddels waren de 5 wissels weer toegepast en stond onze vaste achterhoede weer in het veld. In de rust, waren er niet veel woorden nodig. Alles of niets, geloof erin met de wind er achter en volop druk gaan we het scenario van Aurora (4-0 achterstand in rust) herhalen en minimaal 2 doelpunten maken. 5-4 leek mij wel een goede uitslag. Het kwartje was gevallen!

Vol op de aanval, helaas voor ons minder vrije trappen dan we hadden verdiend, maar ondanks de oude baas in het zwart, lieten we ze niet meer van hun helft komen en had Mariska weinig te doen. Marinde ingebracht als spits en Sharuska een linie laten zaken zodat ook het middenveld voor ons was. SVF 2x alleen op de keeper af… geen goal, een snoeiharde kopbal van Kaka uit een corner spatte op de lat… geen goal. En toen uit aanval nummer zoveel, schoot Marinde hem in de verre hoek uit de draai en wisten we dat we hier een punt gingen halen.
Nog meer druk, Simone geblesseerd eruit en Laura naar achter, een verdediger opofferen voor een extra middenvelder Luïse, die het daar prima deed. Loes erbij in de spits alles of niets. Dan krijg je natuurlijk kans op een uitval, waarbij Romy zichzelf opofferde met een gele kaart door een speelster iets te opzichtig op te vangen. Ook Maaike kreeg het nog even aan de stok en de leidster van Hooglanderveen kon ons fysieke spel niet waarderen, maar zat ook met geknepen billen op de bank.

Terecht, want na een terecht afgekeurde goal van Annick (buitenspel), kon zij nu wel het laatste tikje geven. 3-3. We hadden nog lucht voor de 4-3, maar je raadt het al, maar iemand vond het te gevaarlijk worden en blies wijselijk af.

Voor ons maakte het alsnog niet uit, gestreden en weer niet te verslaan, dit voelde 10x beter dan vorige week en we gaan met een prettig gevoel de bekerwedstrijd volgende week spelen tegen ’t Goy. Een prima wedstrijd waar we nieuwe speelsters nog meer speeltijd kunnen geven, met zo’n brede selectie en deze instellingen gaan we zeker hoog eindigen.

De nummer 1 positie (SO Soest 6 wedstrijden 18 punten) raakt te ver uit zicht, dus richten we ons voorlopig op de stap van gedeelde plaats van 4 naar nummer 2! Met veel spelvreugde en hopelijk snel weer Debby en Charona weer in ons midden, toch goed voor zo’n 30 doelpunten schat ik 😉