Start 1e en 2e helft nekt SVF

19 Sep 2016 | Senioren, SVF 1

Het lijkt er op dat SVF patent heeft op een slechte start van haar wedstrijden. Net als de twee voorgaande wedstrijden greep de achterhoede niet  alert genoeg in en toen waren er pas drie minuten gespeeld.

Keeper Kevin Kroon wist in eerste instantie een schot van JSV te keren. Helaas niet klemvast en de wegspringende bal werd in tweede instantie alsnog door een JSV speler over doellijn geschoten. SVF stond erbij en keek er naar.(0-1)

Qua spel was SVF de betere ploeg, maar het duurde erg lang voor de gelijkmaker gemaakt werd. Die kans deed zich voor toen SVF een penalty mocht nemen, maar Niels van de Berg wist de keeper niet te passeren. Deze koos voor de juiste hoek en wist het schot van Niels goed te pareren. Vijf minuten voor de rust was het eindelijk wel raak.  Een toegekende corner werd door Niels  goed voorgeschoten en Sander Mocking wist koppend te gelijkmaker aan te tekenen.(1-1) SVF verdiende deze gelijkmaker daar zij opbouwend de meerdere waren van JSV en eigenlijk op voorsprong hadden moeten staan met de rust. Je moet dan wel de kansen benutten.

Na vijf minuten gespeeld te hebben in de 2e helft wist JSV weer gebruik te maken van een slordigheid in de Cothense defensie. Niet adequate ingrijpen werd door JSV afgestraft. (1-2)
SVF liep weer achter de feiten aan. Hoewel SVF het betere van  het spel bleef behouden kon dat niet tot uitdrukking gebracht worden met doelpunten en verloren zij deze wedstrijd met 1-2. Door op twee momenten niet geconcentreerd te zijn, verloor SVF deze wedstrijd en als men dan maar zelf de kansen had benut,  was dit toch nog goed uitgepakt. De trainer zal hierover zeker spreken in zijn nabeschouwing, want dit mag niet structureel worden.

a.s. Zondag 25 sept. speelt SVF een uitwedstrijd tegen Domstad Majella om 14,30 uur.

Foto van deze wedstrijd staan in het album.

Wim Terwint

Schrijf je in voor de nieuwsbrief